Massages

FIBROMYALGIE MASSAGE

Ontspannende lichaamsmassage

Ontspannende lichaamsmassageFibromyalgie (FM) betekent letterlijk: pijn in bindweefsel en spieren. Fibromyalgie wordt ook wel weke delen reuma genoemd. Het komt voor bij ongeveer twee op de honderd volwassenen, vooral bij vrouwen.
Fibromyalgie is een chronisch pijnsyndroom bestaande uit algemene spierpijn en spierstijfheid gepaard gaande met (soms extreme) vermoeidheid, slaapstoornissen, hoofdpijnen, angsten, depressies, allergieën, concentratie- en geheugenstoornissen, temperatuurverhogingen en darmklachten.  Dit is bij ieder persoon met fibromyalgie anders.
Deze massagevorm is speciaal bedoeld voor mensen met Fibromyalgie.
Fibromyalgie massage is niet bedoelt als genezing van fibromyalgie maar als middel om verlichting te brengen in de pijnklachten. Het effect hiervan is dat het lichaam zich beter gaat ontspannen. In sommige gevallen kan ook de aanmaak van natuurlijke pijnstillers, zoals Endorfine, bevorderd worden. Tevens kan de massage de slaap bevorderen. Een goede nachtrust heeft een goede effect op het herstel van de spierweefsels en het immuunsysteem.
Fibromyalgie massage biedt uitkomst op langer termijn. Dat betekent dat er niet directe verlichting van de pijn zal plaatsvinden. De massages hebben een opeenstapelend effect.
Met andere woorden; hoe langer je doorgaat met deze vorm van massage, hoe meer resultaat je ondervindt.
Bij de massage kunnen de volgende positieve effecten optreden:
- Het lymfesysteem wordt versterkt;

• - Verlichting van spierkrampen;
      • - Verlaging van bloeddruk;
      • - Het bewegingsapparaat verbetert;
      • - Het zorgt voor een goede nachtrust;
      • - De natuurlijke pijnstiller, Endorfine, wordt vrijgegeven.

• Daarbij is deze zachte massage zeer prettig om te ondergaan.

• NGS